Teknoloji

Complaintvar 2023’te En Çok Şikayet Ettiğimiz Şeyleri Açıkladı

Şikayetvar Verilere göre site 2023 yılında ayda 28 milyon ziyaretçi ağırlamış ve yıl boyunca 520 bin şikayet çözüme kavuşturulmuştur. En çok şikayet e-ticaret, finans ve internet servis sağlayıcılarıyla ilgiliydi. En çok merak edilen markalar Trendyol, NaberVe instagram olarak öne çıktı. Yıl boyunca artışlar, sahtekarlıklar, ilaçlara erişim ve vize almada yaşanan zorluklar gündemde kaldı.

Platforma göre 2023 yılında tescilli marka sayısı 162 bin 48’e çıkacak. 193 bin 993’e gül. Yıl boyunca toplam 521 bin 527 şikâyet çözümlendi . Yıl boyunca yapılan toplam şikâyet sayısı 3 milyon 624 bin 148 oldu.

İşte rapordan öne çıkanlar:

En çok arama yapılan sektörler

e-Ticaret 43 milyon 40 bin 515
İnternet servis sağlayıcıları 31 milyon 536 bin 552
finans 28 milyon 317 bin 931

Şikayetlerin en fazla arttığı alanlar

Yetkili servisler (Beyaz eşya) %927 artış
Finansal yatırım danışmanlığı %866 artış
Bilgisayar bileşenleri ve dahili donanım markaları %649 artış

En merak edilen markalar

Trendyol 2 milyon 917 bin 253
Naber 2 milyon 854 bin 054
instagram 2 milyon 484 bin 104

En çok şikayetin çözümlendiği sektörler

Enlak ve inşaat %51
İnternet Platformları %48
Mobilya-Ev Tekstili %47

En çok şikayetin olduğu iller (1000 kişi başına)

İstanbul 77.6
antalya 72.8
Ankara 66.9
izmir 62
Bayburt 54.3

En az şikayetin olduğu iller

Muş 2.2
Hakkari 2.4
Adıyaman 2.5
kars 3.1
Ağrı 3.2

Türkiye’nin vazgeçtiği departmanlar (Şikâyet sayısında en fazla düşüş yaşananlar)

Kiralık Villa-Ev -57%
Düğün Salonları -50%
Züccaciye Markaları -%49
Yabancı Kahveler -44%
Kripto Sanal-Dijital Döviz Değişimi -43%

Kimse hiçbir şubeden memnun değil

Sektörel memnuniyet yüzdelerine baktığımızda herhangi bir kesimden kimsenin memnun olduğunu söylemek pek mümkün değil. Müşterilerini en mutlu eden sektör olan gayrimenkul ve inşaat sektöründe memnuniyet oranı %51 Onu takip eden şubelerin tamamı ise yüzde 50’nin altında kaldı. İkinci sırada internet platformları yer aldı. Bunu mobilya ve ev tekstili takip ederken, gıda sektörü dördüncü sırada yer aldı.

2023’te dolandırıcılık olayları Bu yıl en sık görülen dolandırıcılık vakaları ise finans kurumu adı altında dolandırıcılık, istihdam adı altında dolandırıcılık, e-ticaret marka taklidi adı altında dolandırıcılık, devlet kurumları ve STK adı altında dolandırıcılık, devlet kurumları ve STK adı altında dolandırıcılık olarak karşımıza çıkıyor. bahis siteleri, araç kiralama markaları adı altında dolandırıcılık ve burs vaadiyle dolandırıcılık. Şeklindeydi.

2023’te artışlar gündemdeydi

Şikayetvar kullanıcılarının en çok şikayet ettiği konular arasında: yükseltir özellikle fahiş kira artışları öne çıktı. Maaş promosyonu, hayati ilaçlara erişimde yaşanan zorluklar, IMEI kayıt yoğunluğu, vize almada yaşanan zorluklar ve yetkili servislere yönelik şikayetler öne çıkan diğer konular oldu.

En çok ziyaret edilen bölüm ise 43 milyon 40 bin 515 ziyaretçiyle. e-ticaret İnternet servis sağlayıcıları 31 milyon 536 bin 552 kez ziyaret edilirken, finans bölümü ise 28 milyon 317 bin 931 kez ziyaret edildi. En çok şikayet 487 bin 188 ile e-ticaret alanında geldi. Bunu 405 bin 367 ile finans, 370 bin 556 ile internet servis sağlayıcılar, 323 bin 828 ile bağlantı ve 319 bin 856 ile kargo ve taşımacılık takip etti.

Geçen yılın listesi şu şekildeydi:

haber-alanya.com.tr

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu